4 iunie 2010

Fulgii de drojdie

Cea mai valoroasa decoperire de cand am inceput dieta mea vegana. Fulgii de drojdie au in mod miraculos un gust foarte asemanator cu cel al cascavalului, fiind numiti si parmezanul vegan. Sunt de asemenea folositi ca inlocuitor de ou. Ei reprezinta o drojdie alimentara inactiva, care se poate include aproape in toate retete care ne trec prin cap! :o)

Dar sunt si foarte sanatosi: avand un pachet de fulgi de drojdie in fata (achizitiont pentru suma de 7.2 ron de la un magazin naturist, mai exact de la Enigma), va pot spune ce contin:
  • proteine, sunt una dintre sursele vegetale de proteine complete
  • vitamina B1, B2, B5, B6, B12 (fiind una dintre putinele surse vegetale de vitamina B12)
  • vitamina PP
  • fosfor
  • magneziu
  • zinc
  • fier
Lasand la o parte valorea nutritiva exceptionala a acestui aliment, si gustul e pe masura!

Retete? Pana acum am tot repetat, de cateva saptamani, aproape zilnic, aceeasi reteta, atat de buna mi se pare: salata de conopida cu fulgi de drojdie. Reteta a fost inspirata de aici. Am experimentat, evident cu aceasta reteta delicioasa de care m-am indragostit, folosind ulei de masline, patrunjel sau turmeric.

Ce se mai poate face cu fulgii de drojdie? O sa experimentez in continuare si in curand vor fi si aici, insotite de poze colorate. :o)
Pana atunci, dati un google cu nutritional yeast recipes.

6 comentarii:

paula spunea...

ai dreptate, fulgii de drojdie sunt ff gustosi!!
eu ii utilizez des la prepararea branzei vegene.va ofer mai jos reteta:
pentru prepararea branzei vegane avem nevoie de: faina, margarina, mustar, sare si fulgi de drojdie – cate 2 linguri pt fiecare ingredient; 100 ml apa. se fierbe acest amestec pt 2 minute.
cand este gata se poate turna peste: pizza, cartofi la cuptor, sandvisuri, crutoane sau diferite alte retete unde de obicei folositi branza obisnuita.
succes:)

paula spunea...

hey, Ami, te felicit pt dieta ta vegana. si dieta mea e 80% vegana. gatesc destul de mult vegan si am descoperit foarte multe retete absolut delicioase, iar inlocuirea produselor animaliere in unele retete este f facila astazi!
l.g. paula

Ami spunea...

Da, știu, se poate trăi vegan foarte ușor. Rețete sunt milioane (sute, dar milioane sună mai bine pentru cei care trebuie atrași *to the dark side - we have vegan cookies!*)

Dar trebuie să recunosc că mai calc *stâmb* din când în când, mai mănânc brânzeturi... Fără cheag.
Și mai nou am descoperit urda, sper să nu aiba cheag!

Ami spunea...

Mulțumesc pentru rețeta de brânză vegană, trebuie să o încerc cât de curând, chiar sunt curioasă. Dar margarina nu se poate înlocui cu altceva?

Unknown spunea...

margarina ?!?!?!?!?!?!?!
Fratilor, daca vreti sa mancati sanatos nu mai mancati asa ceva.
Reteta cea mai buna pentru branza e din lapte de soia facut acasa.

Adi spunea...

Nu merge linkul catre reteta, o poti plubica tu? Multumesc!