31 iulie 2014

Pizza puțin altfel

Nimeni nu s-ar gândi că o nouă pizzerie ar funcționa în acest oraș, în special când toată lumea știe că există zeci și zeci de pizzerii, fiecare străduță din fiecare cartier ascude un loc care se dorește a fi pizzerie, cu mai mult sau mai puțin succes. Oricât de multe pizzerii ar exista, calitatea lor este invers proporțională cu numărul lor ridicat. Pizza s-a stranformat după nevoile consumatorilor, până în punctul în care nu mai are nimic de-a face cu preparatul original, nici măcar ingredientele nu se aseamănă. Evident că nu generalizez, evident că există câteva locuri unde pizza este comestibilă iar ingredientele simple, puține și de calitate. Pe de altă parte, susțin mult ideea că o pizzerie odată ce s-a afirmat pe piață, ar trebui să se și mențină acolo, iar asta necesită muncă și dedicare, idei noi și o calitate neschimbată, chiar îmbunătățită prin perfecționarea rețetelor. Nu cred că există un asemenea loc, din păcate, așa că trebuie să ne mulțumim cu ce avem și cu caracterul neserios de multe ori al localurilor și restaurantelor ”bune”, sau care se consideră bune. Pănă la urmă a găti este o artă pe lângă multă muncă, iar nu toată lumea este artist sau devotat meseriei.

Dar să revenim la prima idee, înainte să mă fi lasat dusă de valul critic. Este vorba de pizzeria Core 'e Napoli, frumos localizată, fresh decorată, cu un meniu simplu plin de pizza pe categorii.

Mi-am luat o pizza Regina Margherita, care conținea sos de roșii, mozzarella de bivoliță și busuioc.



Iar acu-i acu:

Ce mi-a plăcut:
  • ingrediente puține și de bună calitate
  • blat subțire și crustă groasă și crocantă (s-ar putea totuși și mai crocantă), bun la gust per total (mă refer la blat)
  • pizza a fost gata în maxim 10 minute
  • gustul a fost foarte bun, simplu și plin de savoare
  • puțin cam juicy pentru gustul meu, dar mi-a plăcut ideea până la urmă, era total diferită de orice altă pizza mâncată în oraș - you either love it or you hate it. În cazul meu nu se prea aplică, cred că ma voi duce să încerc încă o pizza înainte să mă afirm
  • servirea foarte bună, politicoasă și promptă
  • multe feluri de pizza vegetariană
Ce nu mi-a plăcut:
  • felul în care e servită, ar fi mult mai bine, din cauza consistenței sale, să fie adusă pe o farfurie
  • nu o poți apucă feliie cu mână, trebuie mâncată neapărat cu furculița
  • cuțitele nu taie aproape deloc
  • busuiocul aproape că lipsea - 2 frunze nu înseamnă busuioc!
  • faptul că unele ingrediente la care te aștepți să fie puse înainte, se pun după ce pizza e gata - cum ar fi o parte din mozzarella. E ciudat, nu neapărat foarte rău, dar când primești o pizza fierbinte îți dorești ca mozzarella să fie topită, să se întindă și să aibă poate o ușoară crustă - mozzarella e și cea mai bună parte din pizza, până la urmă
Verdictul: mi-a plăcut până la urmă (cu unele mici oservații), nu primește din partea mea cele 5 steluțe de excelență, dar cred că 3 merită (asta în ideea că 5 are pizza mâncată la mama ei acasă, adică în Italia) - sunt totuși curioasă cum sunt și celelalte feluri de pizza, așa că voi reveni cu mai multe detalii.
Sfatul meu: mergeți cu încredere și încercați o pizza mai altfel decât ce găsiți prin oraș, aromată, zemoasă, cu puține ingrediente dar de calitate.

Niciun comentariu: